Pissa på Västtrafik!

Vad tänker dom med egentligen?
Visst dom trodde väl att det skulle bli bättre, och visst bussen går oftare.
Men vad hjälper det när den går helt fel tider.

Det hela börja med att dom drog in Trollhättebussen 670 och ersatte den med 860.
Den bussen går ju från Smögen och nu hela vägen till Trollhättan med en timmes mellanrum.

Men den nya busstidtabellen har inte gynnat mig något överhuvudtaget.
På kvällen när jag stänger butiken vid sju går inte bussen (65) förrän åtta.
Det gör att jag är i Uddevalla klockan nio efter att ha väntat i Trollhättan i 20 minuter (på buss 860)
På helgen går första bussen från Uddevalla klockan nio.
Det gör att jag är på Överby tio när jag ska ha öppnat butiken!
Givetvis går det en buss tidigare, vid sju!
Men hur kul är det att vara på ett köpcentrum 2 timmar innan öppning??

Usch säger jag bara.

Jag har försökt få kontakt med Västtrafik och skickat mail.
Men inte får man något svar.

Har till och med kommit med ett förslag som hadegynnat många.
Det är at när bussen går till Trollhättan så skulle den lätt kunna svänga ner mot Överby och släppa av de som vill till köpcentrumet. Det skulle förlänga busstiden med max 3 minuter och gynna många pendlare som bor i Uddevalla och jobbar på Överby precis som mig själv.

Jag hoppas att dom någon dag kommer inse detta och ändra på bussen!

Nu blir det att jag få be Micke hämta mig dom dagarna jag stänger.
Och köra mig på helgen då bussarna inte alls går någon lämplig tid.




Pissa på dig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0