Hmmm...

Idag har vi varit och tittat på hus. Väldigt trevligt och fint hus. Stort och öppen planlösning. Det gillar jag! Det tråkiga var väl att allt är så gammaldags, tapeter, köket, toan... Men sånt är ju lätt åtgäldat. Vi har lagt ett bud på det men nu känns det som... har vi råd med detta? Hmm, ska vi verkligen.. Men jag antar att det kommer naturligt att mna tvivlar inför sånna stora köp. Men vi får se. Måset i alla fall få något som är större än denna 2:an. Blir galen snart, allt är så litet och det finns inget utrymme. Ja ja...

Johan (butikschefen på TM i Uddevalla) ringde förut och frågade om jag kunde vara med och öppna på måndag innan Biltema... Och självklart! Är så roligt att få börja på ett nytt jobb. Ska bli riktigt skönt, men idag fick lite ångestkänslor över att lämna Biltema. Trivs ju så bra med personalen där, i alla fall vissa. Men det löser sig. Jag kan ju fortfarande jobba där då jag står kvar som timanställd... Sedan kan jag ju alltid hälsa på.

Har börjat få funderingar på om man ska börja läsa?!?!
Kanske till fastighetsmäklare. Låter som ett spännande och givande jobb. Och inte på tal om allt socialt umgänge du får när du säljer andras hus. Och jag som älskar att träffa nya människor.
Det är lika spännande varje gång. Måste ju erkänna att jag är rätt duktig på att göra bort inför nytt folk som inte känner mig. Har ett visst sätt att skämta på som inte alla klarar av. Dom som känner mig är likadana eller så klarar dom om att ta mina skämt. Jag skämtar nämligen med en viss sarkasm. Men jag menar absolut inget med det utan det är bara ett skämt. Men vissa klarar inte av sarkasm-skämt och andra tycker det är störtkul!
Men smaken är som baken som vissa säger...


Nu ska jag hitta på något mindre tänkvärt..
Ha det gött!
Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0