Framtidsplaner???

Hmm. Har man några framtidsplaner kanske? Jo, ja kanske... Jag fick en fundering igår innan jag somnade, "tänk om man skulle läsa till fastighetsmäklare?". Det låter som ett roligt jobb tycker jag. Men sedan, nej, det kostar så himla mycket att börja läsa igen. Sedan är det en sju helsikes lång utbildning. Och jag som är skoltrött nu liksom! Detta kommer inte att gå.

Men ändå på något vis så vill jag läsa till något. Jag vill bli något specifikt... Men vad? Det är den stora frågan. Har funderat nu på senaste tiden om jag skulle fullborda min utbildning som journalist eller inte.. Men jag vet inte. Känns som ett jobb du aldrig kommer ifrån. Ett jobb som du tar med dig hem liksom. "Du kommer vara journalist dygnet runt men butiksmedarbetare är du bara på arbetsitd".


Sitter och väntar på ett samtal från teknikmagasinet. Jag hoppas verkligen att jag får det. Det är ett jobb som jag så gärna skulle vilja ha. Ett jobb som jag tycker ska bli roligt. Ett jobb som jag verkligen vill gå upp till. Just nu känns det som att man lika gärna kan ligga kvar hemma i sängen och dra täcket över huvudet och skit i allt. Och det bir inte bättre av att jag nu är sjukskriven för ryggen. Idag testade jag faktiskt på att jobba men det gick ju åt skogen. Usch! Får ju inte sitta i kassan. Sedan får jag inte stå en längre tid och jag får absolut inte plocka varor! Vad fan ska jag då göra på Biltema? Inget!
Bläää! Blir så trött på det...


Guud va sugen jag blev på glass helt plötsligt. Ska snart ner till Göteborg pch hämta Christians chef som kommer hem ifrån Gran Canaria. Den grisen! Säkert inte alls brun och fin... Men då ska jag i alla fall fråga Christian om vi inte kan köra in på McDonalds och köpa en mjukglass. Guud så gott! Mums!

Nu ska jag hitta på något vettigt!

Ha de gött!
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0