Dikt

Hittade en dikt som jag skrev för fyra år sen.
Gillar den fortfarande :)



Jag minns när jag var liten
Min mamma brukade berätta sagor
Hon berättade om prinsen som räddade prinsessan från draken
Hon berättade om tjejen som fick den hon älskade
Mamma fick kärleken att låta underbar

En dag växte jag upp
Jag upptäckte denna fina kärleken
Jag fick känna kärleken
Jag blev älskad av den jag älskade
Men vad mamma aldrig berättade är
hur ont och hur hemsk kärlek kan vara

En dag tog min kärlek slut
Den dagen glömmer jag aldrig
Men jag anade inte att kärleken skulle läka så snabbt
för att sedan fälla krokben på mig

Jag ramlade och slog i huvudet
Jag tänkte tillbaka på min stora kärlek
Jag gråter Gråter inombords, jag vet vad jag gjort
Gråter för att jag har gjort mitt värsta misstag
Jag gråter timme efter timme
 Jag gråter, gråter och gråter
 Jag känner en tomhet inom mig

Det är tomt, det ekar när jag tänker på dig
Du får mig att vilja hoppa
Hoppa ner på motorvägen
Dö mitt framför dina ögon
Och det värsta är att jag vet
Jag vet att du inte skulle hindra mig

Så låt mig dö mitt framför dina ögon
Låt mig visa mamma vad hon glömde
Vad hon glömde att berätta när jag växte upp
När jag växte upp trodde jag kärleken var underbar
Men jag inser nu hur fel jag hade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0