Sminktips

Jag brukar "hänga" en del inne hos Nathalie.
Och som tidigare nämnt jobbar hon på Make-Up Store.
Hon kommer med dom bästa tipsen och duktig som jag är gör jag som hon säger.

Här kommer en bildserie på min vanliga sminkning.
Då man i mitt jobb bara får använda en diskret Make-Up passar denna fint.

(Klicka på bilderna för att få dom större)


Först lägger jag en lätt sotning på yttre delen av ögonlocket.
Detta gör att ögat ser större ut, öppnar upp lite :)



Sedan lägger jag en hyfsat tunn linje med kajalen på ögonlocket.



Sist men inte minst lägger jag på lite mascara :)

Så klart!
Givetvis har jag ju grunden av foundation, rouge och lite solpuder!

Så enkelt lägger man en diskret Make-Up.
Perfekt för jobbet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta ska jag försöka komma ihåg så jag också kan vara fin på jobbet!

2009-02-17 @ 22:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0