Tysklandsresan

Jo som sagt så har jag ju varit iväg till Tyskland lite spontant så och inhandlat godheter.

Hela resan slutade med att vi inte fick sömn på en 48 timmar, men det har vi nog förhoppningsvis tagit igen nu =P

micke
Här är micke bakom ratten. Klockan är strax innan 6 på lördagsmorgonen och vi har varit vakna sedan 9 på fredagsmorgonen. Vi båda var la liite trötta. Och då hade resan bara börjat.

väg     väg     min hand

Micke sov i stort sett hela Danmark igenom (2,5 timma!!). Han vaknade upp då och då för att svamla till något  som, "snart kommer det en bro", "vart är vi?" "är du trött?" Så när ens partner sover och man kör på världens längsta och rakaste vägar så får man ju göra annat som håller en vaken än när man kommer för långt ut på väggrenen. Jag ska säga att det är tur att dom vita tjocka strecken finns där, kan ju säga att man vaknar ju till om man hamnar där. Så för att underhålla mig själv tog jag kort på det mesta, som ni ser =)

micke

Vi hade gjort goda mackor att ha med på färjan, och tur var väl det, för priserna på färjan va då INTE mänskliga!

Vi gjorde några stopp på vägen hem. Bland annat på en rastplats i Danmark och i Halmstad hos Mickes vänner. Vi var väl tillbaka i Uddevalla runt åtta på kvällen och klockan tio satt vi i en raggarbil på väg ut till avslutningen på Baden.



         

Det var roligt på Baden. Mycket folk och kul folk framför allt. Hela kalaset slutade på söndagsmorgonen klockan 5. Och då var vi båda trötta och totaldäckade i sängen. Tyvärr vart ju jag tvungen och gå upp vid tolv för att gå på dop. Jag är ju Elins fadder så det var viktigt att jag kom tidigare. Skulle varit i kyrkan halv ett men kom kvart i. Ingen skada skedd dock som tur var. Söndagskvällen blev ralativt lugn, konstigt nog??

Det var lite från vår spontana Tysklandsresa. Det lär ju bli fler gånger. Inte mig emot då det var fruktansvärt billigt med sprit i Tyskland. Så har man bara trevligt sällskap kan en roadtrip som denna bli riktigt trevlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0