Varför jobbar du med teknik?

Jag har fått den frågan många gånger av bland annat mina vänner och vänners vänner. Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska svara då rakt av, så nu har jag tänkt ut anledningar till varför jag älskar att jobba med teknikprylar.

* Det är något som går framåt i en så rusande fart att det är svårt att hänga med.
* Jag är fascinerad i hur så mycket kan få plats på så litet utrymme.
* Jag har alltid varit intresserad av sånt som är tekniskt, ända sedan liten så lekte jag med bilar ist för barbie.
* Finner det intressant då det är något så stort att alla använder det och vi är omringade av det dygnet runt året om.
* Jag bara älskar att pilla på nya saker för att lära mig hur det funkar (fråga bara dom som känner mig).
* Det är en av sakerna som jag kommit på att jag är bra på, så varför inte jobba med det?
* Jag är oerhört prylgalen.

En annan stor betydelse till att jag jobbar med det är att jag älskar serviceyrket. Finns knappast något bättre än att vara den kunnige bakom disk som hjälper en vilseledande person till vad dom söker. Det är en sån härlig känsla att se sin kund gå ut ur butiken glad och nöjd =)

Jag satt senast och tänkte på det här med tekniken igår på väg hem från Stockholm. Att jag hur enkelt och smidigt som helst kunde sitta på tåget och blogga här från min mobiltelefon. Och då har inte ens jag en 3G-telefon vilket iofs hade gjort det grymt mycket snabbare och lättare. Men ändå! Det var inte längesedan man kunde surfa trådlöst med sin tunga släpbara dator. Nu väger datorn ingenting, är tunnare än kokt skinka och du kan surfa vart du vill! (oftast)  Ni måste hålla med om att det är fascinerande hur fort fram det går i teknikens värld.

Just därför jobbar jag med det.
För att kunna hålla koll på vad som händer här näst och givetvis kunna köpa sakerna billigare =P

*skratt*

Nu har jag förklarat det.

Snart så stänger jag äntligen butiken och beger mig hemåt!

Tills Dess
Ha Det Bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0