Stampar

Just nu känns det som jag stampar på ett och samma ställe.
Har chanser att få ett välbetalt bra jobb bara om jag flyttar.
Men det är inte så lätt att bara släppa taget sådär.
Flytta ifrån alla vänner, visst man skaffar ny men familjen då?

Vill inte släppa jobbet jag har även om jag nu nästan inte har några tider alls.
Vågar inte gå vidare, trivs så jättebra på min arbetsplats just nu.
Är rädd att det ska försvinna och bli svårt att hitta igen =S 
Låter jag barnslig?
Kanske jag är.

Fick ett härligt jobberbjudande häromdagen med löfte om utbildning med mera.
Hade varit kul att testa på, men det innebär att man måste flytta!!!
Långt!
Långt ifrån min familj och mina vänner.
Men närmare till ett jobb som hade varit j*vligt spännande att testa.

Fruktansvärt kluven just nu.
Men känner att jag måste göra något snart.
Blir tokig!!!

Kommentarer
Postat av: nedisch

mmm jag gillar din blogg sandra

2008-03-06 @ 22:09:25
Postat av: Marie

Låter väldigt spännande! Men det är ett svårt beslut, samtidigt är risken att om man inte "hittar på" något nu så kommer man aldrig att göra det.

2008-03-07 @ 08:15:48
URL: http://misspurple.blogg.se
Postat av: Mia

Halloj! Nej, du låter inte barnslig. E helt naturlig att vara osäker o rädd när det kommer till såna grejer. Jag vet precis hur det ;-) Men måste bara säga en sak, å då talar ja av egen erfarenhet: det e värt ett försök, har du inte prövat så vet du inte hur det e, å kommer alltid att undra: hur hade det blivit om ja tagit chansen ? Tar du chansen, och det inte funkar, så kan du alltid flytta tillbaka, o då vet du åtminstone att du har prövat :-) Låter det vettigt? Skratt KRAM

2008-03-07 @ 13:19:21
URL: http://fitforfight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0