Hemma

Nu är jag tillbaka i vardagen igen. Jobbar som vanligt på en ledig dag. Givetvis gör inte detta något då pengarna är väl behövliga =)

Var på arbetsintervju tidigare idag i Telia-butiken här på Torp. Resulterade att jag blev erbjuden en timanställning med för tillfället bara timmar varannan helg men troligtvis mer då någon skulle ta tjänsteledigt. Men då Teknikmagasinets regler tydligen är sånna att man inte får lova att jobba extra i en konkurrerande verksamhet så fick jag snällt tacka nej. Hade varit skönt att få in foten på ett nytt ställe, men då jag har större chans att få fler timmar här på Teknikmagasinet så riskerar jag inte det.  Så det blir till att fortsätta leta nytt jobb.

Stockholmsbesöket var bra. Dock låg Daniel i influensa så det blev till att ta det lugnt. Kom upp torsdagskväll, jättetrött efter en heldag med inventering. Daniel mötte mig på stationen och vi gick och la oss direkt i stort sett. Fredagen spenderade vi inomhus mestadels men på kvällen bar det av ut till Sollentuna och hämta bilen från hans mor och sedan till Herons City. Vi gick på bio, såg Jumper. En rätt okej film ändå, inte så vidare mycket handling men helt ok! Åt lite mat och så visade han mig stureplans uteställen =)  Dit ska jag och Åsa ut och röja nästa besök =)  Sedan har vi inte gjort så mycket. Hann med en bio till, denna gång i Kista Centrum och såg på Spiderwick som också var bra. Påminnde lite om Harry Potter dock. Lördagen var det melodifestival-tittande självklart, även om Daniel verkade måttlig road =P  Vi var hemma hos hans mor och tittade, sedan spelade vi ett parti i När och Fjärran. Skoj vart det i alla fall.

Bilder kommer upp imorgon säkert, har inte hunnit lägga in dom på datorn än.

Nu får vi se vart det bär av. Har fått ett jobberbjudande till. Lite hysch, hysch en så länge. Men kanske, om man hoppas tillräckligt mycket så kanske det löser sig??? Men vi får se.

Imorgon ska jag kanske träffa världens bästa Mia. Hon kommer hem från Norge idag för att ha en minisemester över påsk. Skojsigt värre. Ska se om våran tjejkväll på fredag kan slå in. Hoppas verkligen! Hade varit skoj! Känns som man har en del att prata om och så. Länge sedan vi träffades.

Nu måste jag kissa. Kul information för er som läser min blogg va?!

Tills Dess
Ha Det Bäst!

Kommentarer
Postat av: MissPurple

Gött att du haft det bra i Stockholm. Här har det varit lugnt. Jag jobbar inget som jag vet nästa vecka. Ses??

2008-03-20 @ 08:41:26
URL: http://misspurple.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0