Sex and the city

Som många redan vet så gillar jag Sex and the city. Har ju boxen och nöter den varje kväll innan nattidags. Så vad skulle inte då vara mer passande en fredagkväll än att se filmen på bio!  Och vet ni vad? Jag gillar den! Den var precis så där lagom om jag ska förklara den. Den var ju ändå två och en halv timme lång. Filmen blev varken överdådig eller under förväntningarna, utan precis lagom! Perfekt helt enkelt. Och visst kunde man räkna ut redan ifrån seriens första avsnitt att det skulle bli ett par utav Carrie och Big.

Älskar Carries utläggningar om allt som har med förhållanden och kärlek att göra. Bara som det att man inte alls behöver rusa in ett förhållande bara för att rädslan om ensamhet smyger sig på en. Man har ju kärleken till sina vänner att mysa sig med. Den sortens kärlek tar aldrig slut.

Men som singel är det ju alltid en liten lägtan att hitta någon att krama om på natten och vakna upp brevid. Så här sommartid är behovet inte lika stort som när hösten kommer och det blir grått och ruggigt ute. Det är då man vill ha någon brevid sig i soffan och hålla om framför en bra film.
Nu på sommaren tassar jag hellre runt på stan med goda vänner eller sitter på stans innehäng och spanar in fina killar. Det bästa är när man hittar killar på dom minst oanade platserna och med lite kläder på sig. Som mitt i en vägkorsning när vägarbetare utan tröja jobbar. Mums! Lite jobbigt då när man inte har en susning på vägen utan ögonen letar sig vidare någon helt annanstans. Eller i mataffären, där finns dom ibland också ;)


Så fredagen spenderades på SAGA-biografen i stan med min kära frigolitsyster, som ni i inlägget tidigare kan se att hon fyller år idag =)  Det blev att åka direkt till bion efter jobbet på torp för oss bägge. Kan ju säga att man är liite trött nu.

Imorgon är det jobb till fyra, sedan hem, vänta in gänget, packa och fixa lite, sedan är det raka spåret ut till Grebbestad med öl i systemet kassen och täcken i bilen där vi kommer tillbringas sovandes =) Ska bli spännande. Om man nu inte hittar nån annanstans att sova vill säga. 

Så imorgon! Grebbestad, Here we come =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0