Rätt eller fel?

Vad tycker ni? Är det rätt eller fel att dejta dina kompisar ex?

Var jag står i den frågan vet jag inte än. Det är lite beroende på hur förhållandet var och när/varför det slutade? Jag har nog varit med om det för många gånger för att kunna ge ett rättvist svar.

Men en sak står jag klar i. Det är att man gör inte slut med sin partner för att hoppa till dennes kompis eller eran gemensamma kompis! Det är bara fel och kan tolkas lite väl fel av vissa. Visst måste man följa sitt hjärta och sina känslor bla bla bla. Men ditt rykte då? Dina kompisar. Kommer du ha några kompisar kvar efter du gjort en sån här sak? Kommer din kompisar kunna lita på dig och presentera dig för sina partners? Sedan är det ju en annan sak om du träffar din kompis partner efter att denne sagt att det är okej. Om det är en partner sedan långt tillbaka eller inte var något seriöst. Men för vissa blir det aldrig okej, vissa tycker säkert det känns knepigt att ens komis dejtar din fördetta partner. Vad tycker ni? 

Jag gjorde ju misstaget en gång. Dock höll inte det förhållandet så länge. Men gud va jag ångrade att jag gjorde så mot min partner. Varför jag gjorde det vet jag faktiskt inte, trodde väl att det var det rätta. Men visste även va folk tyckte om mig bakom ryggen. Det var inte snällt gjort mot någon!

Har ju även varit i samma sits. Då min partner lämnade mig för en gemensam kompis. Dålig stil utav båda, dels för att min partner gick till vår gemensamma vän och samtidigt att vår gemensamma vän trodde att hon fortfarande kunde vara min vän?!?!?!  Detta gjorde mig otroligt sårad och besviken och i dagens läge har jag ingen kontakt med nån av dom. Men samtidigt fick jag ju känna på samma sak som min tidigare partner. Inte alls roligt.

Så just därför vill jag får era tankar på det hela. Är det någon som tycker detta är ok?
Så bolla med mig. Ge mig lite feedback.
Fortsätt denna svåra diskussion med era fantastiska tankar =)

Är det okej eller inte?

Kommentarer
Postat av: nedisch

fel fel fel fel fel så fel

2008-04-04 @ 14:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0