Knäcka extra som bartender?

Lördagen vart ju helt fantastiskt roligt. Dessvärre missade jag amtchen jag skulle varit med på. Skulle dock bara varit med en halvlek för att jag skulle åka till Lysekil vid halv fem och matchen började 3. Så det hade varit tajt att spela hela. Men i vilket fall som helst så missade jag den halvleken jag skulle spelat.

Vid halv fem kom Maria från sitt jobb hem till mig och vi gjorde i ordning oss snabbt för att försöka hinna med färjan som gick vid 17. Dock missade vi färjan då jag inte hann bli klar i tid =S  Men tillslut kom vi ut till festen och började servera lite välkomstdrinkar. Sedan var det god mat och roliga tal innan det var dags att börja jobba. Vi hjälpte även till att plocka bort disk.

image288
(Min utstyrsel under kvällen, förutom att jag skelar. Maria hade samma röda tröja, med vitt linne och baggyjeans)

Innan vi skulle öppna baren så fick vi chansen att vara med på linedance. Och så dansanta jag och Maria är (skratt) så ställde vi givetvis upp. Det var riktigt kul, så nu har vi några steg att dra på dansgolvet =)

Att stå i baren var enklare än jag trodde. Det var ju inte så avancerat dock då dom flest skulle ha Gin&Tonic, Öl, Vin eller Vodka-Sprite. Men lyckades blanda ihop någon lite grogg med den spriten vi hade. Vi upptäckte även att fulla gubbar är väldigt generösa. För gud så mycket dricks vi fick. Där fick jag betalt hela träningslägret i alla fall =)

Det var riktigt kul denna kvällen. Vi blev till och med erbjudna att vara bartender på alla deras fester. Och det vi mest ser fram emot är festen han ska hålla för Adam Alsing till sommaren =)  Ska bli riktigt skojsigt.

Söndagen bestod utav att ta det lugnt. Då vi vred fram klockan en timme under natten där så var vi inte hemma förrän halv fem och gick upp halv elva. Vi päste i soffan i stort sett hele dan förutom en promenad vi tog. Kände att det behövdes, det var ju så fint väder. Så käkade vi på Pingvin samtidigt. Gott! Sedan somnade vi båda i soffan när vi kom tillbaka och vaknade vid sex halv sju. Som sagt, en totalt slappardag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dig måste man ju bara få mer bilder på! Ruggigt fin :)

2008-04-08 @ 00:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0