Nu dör jag!?

Det finns nog inget bestämt stopp för ditt liv. Mitt liv kunde lika gärna slutat i fredags. Blir så jävla rädd när jag tänker på det bara. Allt man inte hunnit göra eller säga till dom man älskar och bryr sig om mest. Har varit så nära döden två gånger nu att jag börja tänka i banorna - "tredje gången gillt?". Men sedan kan jag ju inte gå runt och tänka på det hela tiden. Då blir man ju bara deprimerad.

I alla fall, Fredags då. Jag jobbade på teknikmagasinet, eller rättare sagt så provjobbade jag där. Efter en hel dags arbete så är man ju inte så himla fräsch i huvudet, det ädan man tänker på är att ta sig hem så fort som möjligt. Men eftersom det snöa så jävligt de senaste dagarna så var hastigheten inte ens uppe i 110 på motorvägen. Jag sitter i min egna tankar och funderar på vad jag ska laga för mat när jag kommer hem. Helt plötsligt så bromsar jäveln framför mig! Och det tar ju alltid en stund innan jag kommer tillbaka till rätt värld och inse att jag måste bromsa. Men tyvärr var det lite sent. Så i 100km/h så glider jag rakt in i bilen framför mig! "HELVETE!!!" vad det ända jag tänkte på. "Nu går bilen i spillror". I alla fall. Vi satte båda igång att göra små isdanser på vägen. I 200 meter (då ska vi räkna med att vi gled 100 meter innan vi satte igång och göra piruetter) snurrade vi runt tills min färd slutade i diket... uppe på dikesräcket. Usch! Det var ingen rolig färd. Men turligt nog så klarade vi oss båda utan skador! Helt otroligt efter en fär dpå 300 meter!

Polis och två bärgningsbilar dök upp tillslut och lyfte bort min volvo från räcket och körde den till Bröderna Brandt i Dingle. Det blev knappt några skador på bilen. Repor fram på höger sida och bak på vänster sida. Sedan blev det sprickor och trasigt glas i strålkastaren fram på höger sida. Annars helt oskadd. Bilen jag krockade med va en Toyota Avensis årsmodell 2002. Den såg sin sista dag fredagen den 24 februari 2007. Det blir inte bil utav den igen. Och från och med då så lovade jag mig själv att jag ALDRIG ska köpa mig en Toyota.

Denna veckan har jag varit sjukskriven då jag fått en blödning i ryggen efter krocken. Ska försöka börja jobba imorgon igen och hoppas på att allt blir bättre. Blir det för jävligt är jag sjukskriven en vecka till.

Nu ska jag snart få besök av min svärmor som ska komma och se på "Djävulen bär Prada". Det ska bli riktigt trevligt. Har bakat bullar och chokladsnittar som jag ska bjuda på. Sedan blir det lite chips och godis till filmen.

Ha det gött!
Hej!


Kommentarer
Postat av: Isabell

usch kusinen!!du får ta d lungt!! jag har faktiskt lust å ha kvar dig ett rejält tag till på jorden!!..
blir ju ledsen när jag läser d här!! ='(
..ha d bra gumman!! puss puss

2007-03-04 @ 10:36:05
Postat av: Marie

mmm gumman, det är rätt så läskigt. men du klarade dig, din tid e inte ute. håller med, vill allt ha dig på jorden ett jävla tag till.. puss och kram

2007-03-04 @ 12:20:28
URL: http://idontknowyouanymore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0