Tillbaka blick!

Igår så fick jag en sån hemsk tillbaka blick. Ungefär för ett och ett halvt år sedan. Det var februari och när min klasskompis tog sitt liv. Vet inte varför jag just då kom att tänka på det. Men det var nog i samma veva när jag satt och surfa lite på datorn och funderade på om jag ska köpa Erik Segerstedts skiva. För på den skivan, bland låtarna, så finns det en låt som heter "wherever you go". Låten är skriven eller rättare sagt tillägnad min klasskompis, som även var god vän med Erik.

Jag hörde den låten en gång och kunde inte sluta gråta. Kan inte säga att ajg relatera till den men man kan ju känna att det stämmer in litegrann. Erik och Susanne var lite bättre vänner än vad vi var. Minns att Erik var störtskön och helt underbar mot alla. Det är han ju säkert fortfarande.

Susanne var en sån himla härlig och go tjej. Hon hade ett sånt himla härligt skratt så det räckte med att hon bara börja fnissa så fick hon hela klassen till att skratt. Och varje gång Susanne klev in i ett rum så lös hela rummet upp som en sol. Hon var en sån glädjespridare att man absolut inte kunde ana vad hon led av. Det var ingen som fatta att hon var borta den dagen. Gud vad hemskt det var.

Saknar dig Susanne!
Vila i frid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0