Uppdatering!

I torsdags hade vi en lite efterskottspresent att ge vår kära vän Pia. Hon fyllde den 26 Juli men eftersom jag var i Norge då så fick det bli senare. Jag och Cilla hade bestämt oss för att överraska henne med lite grejjer.

Det började med en ögonbindel från hennes lägenhet till en bit utanför Ljungskile. Till en börja med så visste hon vart vi var på väg då hon kände hur och när vi svängde! (Vadå att hon kör den vägen för ofta?) Så vi fick in på några småvägar för att lura bort henne.



Vi besökte först kexfabriken i Kungälv och sedan ett jättemysigt cafe som hette Farbror Knuts Cafe.



Min fika bestod av en kladdkaka! Hur god som helst. Och Knuts Kaffe - Jättegod. Det var något annorlunda i Kaffet som inte brukar vara där men det var gott i alla fall. Pia tog en jättestor chokladboll med varm choklad. Och Cilla tog en macka och cola.

image133

Efter allt detta gott bar det återigen vidare. Denna gågen mot Göteborg och Universeum. Kan ju säga att det är tur jag hade GPS i bilen, för det hade hänt en olycka innan tingstadstunneln och min kära GPS ledde oss runt istället! Så inget onödigt kösittande här inte! Universeum var helt okej. Roligt att se alla djuren. Men inte överväldigande fantastiskt. Efter Universeum började vi bli hungriga, så vi tog spårvagnen in till Avenyn och käkade jättegod mat på Gamleport.

Sedan började vi bli trötta så vi begav oss hem. Men hela dagen var jättelyckad och Pia blev jätteglad för sin lilla present =)

image134

FIck en sån perfekt bild på denna söta fågeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0