Strandpromenaden

Nu har jag och Åsa varit ute och gått strandpromenaden. Har båda fått prata av oss lite.

Vi har märkt och såg vilken kraft havet och vattnet har alltså. På stränderna nere på strandpromenaden låg stora stockar uppsläpade och massa bröte. Antagligen har det ju varit ganska högt vatten vad vi kunde se. Men hur vattnet kan få upp stockar i den storleken upp på stranden och var kommer dom ifrån från början. Då börjar man ju så smått riktigt förstår att havet är farligt. Sakta men säkert kommer man tänka på Tsunamikatastrofen. Vad som hände när den slog till. I och för sig var ju den så mycket starkare än detta. Men när man tänker efter, hur illa det kan gå om man ramlar i vattnet nu när det är mörkt och blåsigt. Du har ju kanske inte en chans att ta dig upp till ytan om det är starka undervattensströmmar.

Vi båda har i alla fall resonerat som så att vi behöver något mycket bättre än våra mobilkameror. Skratt. Man såg ju knappt någonting, sedan har vi ingen fotolampa heller. Så jag har tittat runt lite på kameror jag skulle vilja köpa. Har ju länge funderat på det men inte haft råd. Det har jag väl fortfarande inte men titta kan man alltid göra =)

image246

Detta är en utav dom jag kikat på och är intresserad utvav. Det är en Canon Powershot SX100 IS. Den har 10X optisk som och 8 megapixlar. Det är en bra kamera för mig som älskar att fota. Och bilderna jag tar med den kommer bli bra. Så bara att dom duger till att förstora upp och hänga på väggen utan att dom blir dåliga. Egentligen hade jag velat ha en EOS eller en Nikon D40, men det blir alldeles för mycket pengar i detta nu. Så vi får se vad det blir. Kanske???

Kommentarer
Postat av: Åsa

ajjemen fort ska de vettu.. a vi får ta å göra de nu nån dag... ja hade ju massa rea som ja inte visste om hihi.. blir att inhadla lite.. ;P

2008-02-03 @ 21:02:58
URL: http://neeelima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0