Sminktips...

Hade tänkt att jag skulle få tid till att springa förbi Make-up store och bli sminkad. Få lite tips och smink för priset (500:-) som det kostar. Men dom har så dumma tider, mellan 12-17 och det är de tider som jag absolut inte kan gå härifrån. Men kanske få ta det på någon lunch eller nått istället?!

Nu går jag här på jobbet och är lite smått hungrig. Tror att Åsa skulle komma hit och luncha med mig idag. Mysgit värre. Alltid kul att ha någon att äta mat med. Annars har jag ju dom goa gubbarna på expert och eb games hät på överby att fjäska med =)  Dom dagarna jag jobbar på torp käkar jag med Elin från OnOff (gammal kollega då jag jobbat där) eller killarna på Eb games där. Tur man har så goa nyfunna vänner när livet är som det är...

Nu spelas "Wherever you are" med Erik Segerstedt i bakrunden här på radion =(
Har ett speciellt minne till den låten.

Här är texten om ni inte vet hur låten går...

*******
I put my faith in tomorrow
And try to sleep for a while
*Maybe a new day will fallow*
That'll make it all right
Now when I feel so down and out
Somehow you're still by my side

And I hope
Life is good
Where ever you are
You will be
Forever in my heart
Where you couldn't hold on
I will try to be strong
I just hope you belong
Where ever you are

If I had told you the right things
Would it matter at all?
If I only knew you were standing
On the edge waiting to fall
Oh I would give just anything
To see your face, to hear your voice
Just one more time, ohâ?¦

And I hope
Life is good
Where ever you are
You will be
Forever in my heart
Where you couldn't hold on
I will try to be strong
I just hope you belong
Where ever you are

Where ever you are

Oh, where you couldn't hold on
I will try to be strong
I just hope you belong
Where ever you are

Where ever you are
*********

Anledningen till att den är såå speciell för mig är att låten är skriven till en gemensam vän till mig och Erik. Min gamla klasskompis och hans väldigt närstående kompis. Hon tog nämigen livet av sig för ca 1,5 år ='(
Men hon kommer för evigt finnas i våra hjärtan!

Kommentarer
Postat av: Marie

Skall till Överby nästa vecka. Lust att ses?? KRAM

2007-10-10 @ 11:44:59
URL: http://misspurple.blogg.se
Postat av: Mia

Uff...den texten berörde verkligen...tragiskt med vår vän... kan fortfarande höra hennes smittsamma skratt :-)

2007-10-10 @ 18:38:09
URL: http://lillamiabus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0