Filmdrömmar

Inatt drömde jag en så kallad "filmdröm". Det var precis som i en film och det var bara så verkligt. Minns att det började i en stugby någonstans i fjällena. Det var min familj och några vänner som bodde där. Tror att det var min farmor och farfar som bodde i en egen liten stuga lite längre bort från våran. Jag minns att jag och en till skulle dit för att hämta något och min farfar satt "som vanligt" bakom skrivbordet och fixade med papper. Farmor hade vi mött på vägen. Så jag gick in i deras sovrum för att hämta joggingkläder till mig. Inte för att jag vet varför dom låg där eller varför jag skulle ha dom då vi skulle tillbaka till vår stuga och ha familjemiddag. Men i alla fall så fanns det där en robot som min farfar hade byggt för att jag skulle sluta rota i hans kläder!!! Hur sjukt som helst. Men roboten gjorde ingen skada utan sa bara med en sån där typisk robotröst att låta bli hans saker. På väg tillbaka var jag helt plötsligt ensam och jag snubblade, somnade, svimmade, ja allt för att jag itne skulle komma fram. Och det fanns ingen som hjälpte mig =/  Det hela slutade i alla fall med att jag och den här extra personen som var med mig hos farmor och farfar satte oss och käka middag med min familj efter många om och men.

Trots att drömmen var helt osann så verkade den så verklig på något vis. Är det någon mer som brukar drömma såna här drömmar som utspelar sig precis som på film?? Nu tror jag inte detta hade blivit någon speciellt spännande film men... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0