Yes! Nu blir det TM!!!

Idag ringde Lisen. Fy vad nervös jag var innan jag svarade. Såg ju att det var ett 08-nummer så jag visste ganske säkert vem som satt i andra änden! Och Gud vad glad jag blev när hon sa att det blev jag som fick vikariatet! Vet inte ännu när jag börjar och om det är heltid/deltid men hon skulle ringa tillbaka imorgon igen så skulle vi prata lite om det. Ska in till Biltema imorgon och säga upp mig. Hoppas bara att jag får gå så fort som möjligt. Det skulle inte vara några problem sa min personalchef när jag pratade med honom sist.

Efter att jag provjobbat hos Elias i Trolhättan och Johan i Uddevalla så kände jag på mig att det var en lätt match om man säger det så. Min magkänsla sa mig tidigt att detta kommer jag ro hem. Men eftersom jag så gärna ville ha jobbet så vågade jag itne riktigt lite på den känslan. För jag hade blivit så grymt besviken om det inte var så! =(
Men som tur fick jag ju glada nyheter när jag lyfta på luren tidigare idag. =) =) =) =)

Pratade med en av mina bästa vänner som jobbar på Teknikmagasinet i Norge. Hon blev jätteglad över nyheten och nu är vi kollegor. Kan det bli så mycket bättre? Älskar dig Mia!

Alla som vi känner gemensamt jag och Mia tycker vi är så himla lika. Typ som syskon nästan, fast vi är så långt ifrån syskon man kan komma (tror jag?!). Vi klär oss i samma stil och ibland även i likadana kläder, för tror det eller ej så köper vi likadana kläder omedvetet. Vi har till och med köpt likadana almenacker utan att veta om att den andra parten har en sådan. Det är faktiskt lite skrämmande ibland. Vi har samma hårfärg (mestadels i alla fall) och samma längd och kroppstyp (ungefär). Så vi blir ju inte precis mindre lika varandra nu när vi även har samma jobb på samma firma, fast i olika länder! Skratt... Mia, jag tror din bror har rätt i en del han säger =P

Ryggen min har blivit något bättre men den är långt ifrån bra. Ska, så fort jag får tillåtelse, åka till min personliga tränare på motionshuset och be han hjälpa mig lägga upp ett program för min rygg. Så jag kan stärka den. Kan behövas nu när jag får ett sådant jobb som kräver en stark rygg, så jag mestadels står och går.

Men nu tror jag faktiskt jag ska gå och lägga mig. Ska ta mig en sväng in till min storasyster och lilla Emma imorgon. Älskar min söta systerdotter så. Även om hon är född med sin sjukdom så är hon världens goaste. Det är lite speciellt nu när hon börjar minnas. Det är en så skön och härlig känsla varje gång jag träffar henne! För varje gång jag hälsa på och hon får syn på mig, för äntligen så börjar hon minnas vem jag är, börjar hon skratta. Hon ler och skrattar och sätter direkt igång och ska börja prata. Och hon pratar och pratar och pratar,. Inte för att jag förstår vad hon säger men. Älskar den lilla ungen alltså! Sedan har hon ju också världens bästa mamma! Älskar dig syrran!

Slänger upp en bild på henne så ni får se hur min älskade systerdotter ser ut!!!

image2

Nu ska jag sova!
Ha det gött!
Hej!

Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis :-) Fniss

2007-03-08 @ 22:49:13
URL: http://lillamiabus.blogg.se
Postat av: Marie

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!
Så glad för din skull!
Och ja Emma e så söt så man bara smälter =)

2007-03-09 @ 17:20:51
URL: http://idontknowypuanymore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0